Bersabarlah ABANGKU ...

flood ... FLOOD .. flood..

 1 bencana alam yang kita tak dapat nak jangka bila akn berlaku...
SubahanauAllah..
Maha Suci Allah..
yang mentadbir seluruh alam dan makhluk di muka bumi ini
sesungguhNya hanya Mu ,
yang megetahui apa yang akan jadi dikemudian hari..
masa lalu dan apa yang sedang berlaku..
tapi apabila kita telah menerima sesuatu bencana...

maka bertaubatlah kerana sesungguhnya..
setiap apa yang berlaku mempunyai hikmah yang tersendiri..
serta SATU PERINGATAN kepada kita 
dan AMARAN daripadaNya..
nauzubillahiminzali'..

saya cakap kerana abang saya ,
 mohd hafiddzul anan (abang sulung saya)turut mengalami hal yang sama..
Banjir tersebut berlaku di Bandar Segamat , Johor..
dua hari selama dibanjiri dengan air..
baru hari ini air surut dan abang saya pulang ke rumah 
untuk operasi mencuci rumah sewanya..

abang saya mengirimkan beberapa MMS kepada mak saya..
setelah melihat gambar yang diberinya..
huish..
hanya sekejap aje semua yer berlaku....
sekelip mata...
nasib baik jumpa kerata yang tenggelam tu..
SAVVY kesayangannya. =)

agak sedih saya melihatnya...
tapi semua tuh bukan kehendak kita...
namun kita harus pasrah dan reda..
setipa pa yang berlaku... 



kedaan ruang tamu yang penuh dengan lumut

inilah kesayangan abang aku.. yang diberi oleh kakakku.. =)

di dapur rumah sewa...



No comments

Terima kasih kerana sudi menulis komen di blog Nurrul, sebarang pertanyaan akan dibalas secepatnya. Jazakallahu khairan