Dadih


Aippps ! Lama tak update.. siyes tengah kekeringan idea lohh , huhu...
Macam mana cuti sekolah korunk ? ? Yeahh , mesti best kan... apa-apa pun...
Jaga diri sokmo kay.. :D Hari ini aku tolong tengok kak Long buat dadih.. haha ..
Aku tengok ajee // sebab aku memang suka memerhati , kalau aku buat sekali...
alamatnya , tak ada rupa dadih lah kan.. haha // Actually buat dadih nie senang aje ekk ?

Aku pun dah lama dok teringat-ingat nak buat dadih , tapi masa memang betul-betul tak bagi 
aku kesenagan untuk melakukan semua itu... haihh... sabar jelah... Last-last .. dapat tengok...
Okeyhh juga kan ? Tak dah laa aku teringat selalu :P Korunk pernah buat takk ?

Bahan-bahan yang diperlukan :
  • Serbuk dadih * beli jaa dekat kedai naa , pilih lah flavour kesukaan korunk .
  • Susu Cair * jika perlu *
  • Gula * ikut mana manis yang mau...

// seingat aku tuh jaa , ke ada yang kurang ? , huhu //
Cara-cara ? Tabur jaa semua bahan hahaha :P ... semasa air dididihkan..
Pastu masuk dalam bekas dan letak dalam Freezer .. dan ini hasil melalui pemerhatian aku...


Flavour apa aku ambil ? Opp course pilih flavour yang aku suka CHOCOLATE ! :) 
dah lama woo ta makan coklat , dah tak ada orang yang nak bagi aku coklat... -.- huhu
takpa-takpa nanti aku nak hang-out aku nak bei banyak-banyak..
 haha // tak kisah lah kalau ada yang kata aku gemokks ! , t
erima seadanya saja.. hehe *ayat pasrah habis sioot ! */ /
Haa ? ada siapa-siapa yang nak juga... sini-sini datang rumah.. nanti aku hidangkan dekat hangpa semua.. Cuti aku buat 2 hari ini boleh tahan agi lah..kalau dah seminggu tuh , aku tak taw jadi apa... Buhhsan melanda ! aku benci school holiday yang lama tanpa sebarang aktiviti.. :/ Apa-apa pun , Have a Good Holiday ! :D


6 comments

  1. memang senang bt dadih .. akak selalu bt .. kelua la kan holiday .. hehe ^^ jum date ngan akak ..

    ReplyDelete
  2. nak buat dadih? akak pakar membuatnya. hehe

    ReplyDelete
  3. yatt tak sekolah dah..hahah.. erm.. dadaih dah lama tak mkn..hyum3

    ReplyDelete
  4. xpernah try buat dadih, ingt nk try jugak nnti :)

    ReplyDelete
  5. jangan sedih aku habiskan dadih.. hehew... -,-

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi menulis komen di blog Nurrul, sebarang pertanyaan akan dibalas secepatnya. Jazakallahu khairan