Mandikan Bayi

Pengalaman memang tak boleh dibeli... Fuhh , buat kali pertamanya aku mandikan bayi yang berusia 3 hari.. Berdasarkan pengajaran aku melalui pemerhatian tukang urut dan mak aku yang mandikan Damia sebulan yang lalu.. Aku berani kan diri act , berani + tak berani aje.. Tapi kalau nak tunggu betul-betul berani.. Sampai bila ? ? Aku nakkan pengalaman tuh... Perasaan teringin lebih tinggi daripada takut , Aku rasa teringin sangat sebab tengok Kak Long aku buat tuk anak buah dia.. Jadi aku pun nak juga.. hehe.. ^^
Alhamdulillah , walaupun pada awalnya perasaan jantung dudapdupdappp memang sangat laju.. dengan bantuan doa selawat aku , sedikit-sedikit perasaan itu menjadi tenang , aku basuh kepala Akmal , muka dan seterusnya badan dia dengan alirkan air suam-suam kuku.. Aku kesian dekat Akmal sebab sejak keluar sekali aje Akmal mandi.. Biasalah misi basuh pasti ada darah yang masih terlekat-lekat di rambut.. At least dapat bersihkan dan hilangkan segala bau darah tuh dah memadai.. Orang baru , ramai makhluk yang suka... Jadi nak berhati-hatilah... Tak ke gtuh ? :)
Kongsi katil yer Damia(kiri) , kita kan sama.. hehe ^^ , Akmal (kanan)
Last , masa aku bantu Umi Akmal pakaikan baju , basuh cuci tali pusat , etc .... Badan aku tiba-tiba menggigil.. Aku pun tak tahu kenapa jadi macam tuh.. Lain macam gigilnya.. Mungkin sebab aku dengar tangisan Akmal yang sangat Cute tuh.. hehe.. Aku pun cepat-cepatkan pergerakan agar dia tak terdedah pada kesejukan teralu lama lagi.. Sepp ! dah siap pas dekat Umi minum.. hehe.. 

Apa perasaan korunk mandika bayi ? ? Moh Share... Gigil macam aku tak ?


8 comments

  1. wah baby baru 3 hari ??..akak dulu,..masuk 2 minggu baru beranii...tahniah...laa berjaya mandikan baby

    ReplyDelete
  2. eh tu kenapa ade dua baby?

    sy xpenah mandikn baby.takut kot. huhu.

    ReplyDelete
  3. Baguslah Nurrul ni.. Akak sendiri pun tak berani nak mandikan baby umur 3 hari macam ni.. Usahkan kata nak mandikan, nak pegang pun tak berani tau.. Tunggu dah 3,4 bulan baru berani2 takut nak pegang.. Huhu.. Tabik ah kat adik! ^_^

    ReplyDelete
  4. beraninya awak mandikan baby yg baru berusia 3 hari! saya nak pegang pun takut takut. huuuu

    ReplyDelete
  5. wah hebat adik akak ni, akak da besar bru boleh nk mandikan. kecik2 takot la.. hehe

    ReplyDelete
  6. bayi 3 hari> xberani.huhu wisau kalau hana terganas sikit. patah tengkuk bayi tu

    ReplyDelete
  7. dah boleh jadi bini org ni. haha ;p

    ReplyDelete
  8. @iezayusof Haha , mmg dah ready dah.. tapi kena habiskan beajar sekurang2 nya..
    *4 tahun lagi insya'Allah.. _ GeDIXX tol aku nie.. haha * ^^

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi menulis komen di blog Nurrul, sebarang pertanyaan akan dibalas secepatnya. Jazakallahu khairan