Guna Semula Barang Rosak

Sejak nak naik sem 3 dulu, sejak kena duduk luar (rumah sewa) macam-macam bersawang dalam otak aku ... Semua barang rosak yang aku rasa boleh angkut ke rumah sewa semua aku nak angkut... bagi lapang rumah siket.. hohoho.... Dah lama aku usha perabit lama dalam stor yang telah rosak sebab banjir.. bukan pada keseluruhan rosak... 
Berbekalkan kemahiran yang ada waktu belajar kemahiran hidup dekat sekolah rendah dulu, tercetus nya idea untuk mencantikkan perabut yang rosak untuk diangkut... ^^
 
Cara ?? Simple tak perlu pening kepala... asal sedap mata memandang dan mudah... mudah.. mudah.. Segala peralatan mula dikumpulkan minta dekat mak, abah.. Jadi, gunakan Guntung, staple gun, gergaji dll untuk mengubahnya....
Bila buat dah siap separuh jalan tiba-tiba setan bagi keluhan pulak dekat diri aku... mana tidaknya dah penat gergaji atas bawah kiri kanan perabut tuh, nak stop gtuh aja ??? Haih tak boleh jadi... Aku gagahkan juga sampai hasrat aku tercapai... Taraaaa .........
Tak sia-sia kalau kita ada kebolehan Kemahiran hidup yang dibelajar waktu dibangku sekolah dahulu digunakan pada masa hadapan...Memang kadang kala kemahiran hidup yang asas penting... baru aku tahu menilai kenapa kita kena belajar subjek tuh dulu... >_<
Barang yang masih boleh dipakai, janganlah buang... tapi kalau tak guna untuk jangka masa yang panjang, buang jelah.. kot-kot menyemak aje rumah.. :D

3 comments

  1. wow..cantik dah kan..kreatif

    ReplyDelete
  2. Salam, bagus! dlm rumah klw ade toolbox mmg best bolah repair dan diy mcm2...cuma hati2 ye guna barang tajam..hehe

    *haha akak pun xterer muet camne nak bg tips dik oi~ :p

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi menulis komen di blog Nurrul, sebarang pertanyaan akan dibalas secepatnya. Jazakallahu khairan